Kajakapesa

erittäin average frau

Kool hakkas

10 kommentaari

Pühapäeval tähistasime kolme põlvkonna uut kooliaastat: ema viimane aasta kõrgkoolis, minu uus tööaasta ja poja neljas klass. Selle puhul oli ema juures koosviibimine. Ema pakkus soolast, täidetud paprikate näol ja minu poolt oli tort. Tordi valik polenud keeruline, sest just nats aega tagasi pani Pille oma blogi lõppisuäratava retsepti välja. Tegu oli ise suht keeruline, aga ei midagi võimatut. Ja minu meelest oli lõpphea. Võibolla oleks põhi võinud nats õhem olla, aga ise olin süüdi, et ei viitsinud tainast vormi servadele suruda.

Kreemid tulid mõlemad head. Rahvas juubeldas. Aitähh Pillele :)
torrt

Šokolaadi ja karamellitort

Taigen

80 g taluvõid • 50 g tuhksuhkrut • 3 spl jahvatatud pähkleid • 0.5 tl jahvatatud kaneeli • 1 väike muna • 130 g cake flour (mina panin lihtsalt nisujahu) • 1 tl küpsetuspulbrit • 0.5 spl kakaopulbrit

Tainas tee valmis eelmisel päeval ja pane külmikusse. Järgmisel päeval küpseta 160 kraadi juures 15 minutit. Vormiks sobib hästi eemaldatava servaga 26 cm läbimõõduga koogivorm.

Taignategu: Köögikombainis vahusta või, lisa tuhksuhkur, pähklid, kaneel ja sega läbi. Seejärel lisa muna ja sega uuesti läbi. Lõpuks pane jahu, küpsetuspulber ja kakaopulber ja sega uuesti. Mätsi palliks ja pane toidukilesse ning külmkappi


Karamell-kiht

200 g suhkrut • 250 g vahukoort (toatemperatuuril) • 50 g taluvõid (toatemperatuuril) • 2 muna + 1 munakollane • 2,5 spl (15 g) jahu

Pannil kõrveta suhkur karamelliks. Lisa vahukoor ja seejärel või. Sega. Jäta jahtuma.
Segamiskausis löö lahti munad ja munakollane, lisa neile jahu. Lisa muna-jahusegu karamellikreemile ja sega läbi. Vala saadud segu tordipõhjale ja küpseta 25 minutit.

Piimašokolaadikreem

300 g vahukoort •250 g piimašokolaadi

Vahusta vahukoor kõvaks vahuks. Sulata vesivannil sokolaad. Lisa sulašokolaad (mitte liiga tulisena) vahukoorele. Vala kreem tordile ja pane külmkappi tahenema.

Kaunistamiseks

Sulata100g suhkrut kuival pannil karamelliks ja vala küpsetuspaberile, silu õhemaks ja lase jahtuda. Murra tükid ja kaunista soovikohaselt.

Author: Kajakas

Virisev ja halisev pereema

10 thoughts on “Kool hakkas

  1. Oo milline tort! Muidugi tahan ma ka proovida seda teha. Kust küll nii pidulikku sündmust, et sellist imet ette võtta ;)
    Ilusta kooliaastat!

  2. oh sa säde. väga tort tort on! paluks tükikest:)

  3. oh, mul on tütrel õnneks üsna varsti sünnipäev. sest seda torti pean ma teha saama :)

  4. ehh, paluks mullegi tükike…:) kui mul köök valmis saab, no küll ma siis kokkan!

  5. Eee, et ise tegid jah??? Ma tahaks ka sellest tükikest saada, ah mis ma seletab, veerandi paneks raudselt nahka ;)

  6. Sirliiz : õnneks sa ei taha veerandit, see on niuke heas mõttes vänge kook, ühest tükist on küll. Aga vat seda pealmist šokolaadi-mousse´i sööks ma küll kausitäie, vist

    ja kommidest näib, et tuleb meil hakata söögiblogijate kohtumisi ja ühisküpsetamisi-degusteerimisi korraldama hakata, mismuud.

  7. mõistlik jutt Kajakas, degusteerimine kuulub mu lemmiktegevuste hulka aga ühisküpsetamine kõlab ka ahvatlevalt ;)

  8. Terviseid Glasgowst!
    Ma Flickris juba imetlesin, aga eks ma võin siin ka kiita. Tort näeb väääga kaunis välja ja need karamellilained on imeliselt dramaatilised ja kunstipärased, nagu kunstiõpetajale kohane :) Ja Sinu šokolaadivaht näeb 10 korda parem välja, kui minu oma – mul lausa kade meel;)

  9. Pingback: mundane « Life is wasted on the living

  10. Pingback: eile oli hea päev « Kajakapesa

Lisa kommentaar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 27 other followers